Ne sistemmiş arkadaş!

Dolar kuru 3.850 TL’ye dayandı.

Benzinin litresi 5.50 TL’yi aştı.

Açlık sınırı 1.522,58 TL.

Yoksulluk sınırı 4.959,54 TL.

Sadece 2017 yılının ilk 8 ayında,

Kredi kartı borcunu ödeyemediği için,

Yasal takip işlemleri başlatılan vatandaş sayısı ise 912 bin.

Boş ver.

Hepsi düzelir.

Yeter ki eğitim sistemimiz bozulmasın.

*

Ne sistemmiş arkadaş!

Her iktidar,

Her bakan,

Hatta koltuğa oturduktan sonra,

Hiç bakmayanın bile,

Kendine has yöntemlerle,

Yönetmeye ve düzeltmeye kalktığı,

Bu eğitim sistemine

Halk arasında da “Yap, boz sistemi” deniliyor.

*

Yalan mı?

Kafa böyle olunca, ya kitaplar değişiyor…

Ya da sınav sistemi!

Hiç olmadı “sil baştan” hepsi değişiyor.

Çünkü mantık;

Bakarız…

Ayarlarız…

Hallederiz üzerine kurgulanıp,

Üstüne bir de kol kırpılıp yen içinde bırakılınca,

Değişen sadece değişimin kendisi oluveriyor.

*

Yani demem o ki,

Oydu, buydu, şuydu derken…

Elimizde en son patlayan,

TEOG sistemini de değiştirdik.

Oldu mu?

Vallahi bilmiyoruz.

Gerçi olmazsa ne olacak?

Kolayı var onu da değiştiririz olur biter.

Ölen sistem ölsün,

“Kalan sağlar bizimdir” yetmez mi?

*

Ben demiştim demeyi sevmem ama…

Anlayanlar için oldukça güzel bir sorudur.

“Mızrak çuvala sığar mı?”

Hatırlayın,

Milli olsun diye yırtındığımız eğitim sistemimiz de?

On altı yıl içinde kaç bakan eskittik?

Tam tanına 6 bakan.

Yani değişen sistemler gibi,

Her iki buçuk yıla bir bakan değiştirmişiz.

*

Peki, 16 yılda neler oldu?

YGS’de şifre olayı patladı.

ALES’de sorular eksik çıktı.

LYS’de puanlar yanlış hesaplandı.

TUS sınavında sorular yanlış çıktı.

Bazı sınavların cevap anahtarları kayboldu.

Yurtdışı denklik sınavında bir önceki yılın soruları aynen soruldu.

Ardından,

KPSS soruları internete sızdırıldı.

Ve en vahimi,

Hâkim ve Savcılar sınavında şaibeler yaşandı.

*

Şimdi?

Şimdisi, “mahalleye dönüş” diye,

Yeni bir TEOG sistemine geçildi.

Oldu mu?

Olsa da, olmasa da yeni sistemi yürürlüğe koydular.

Şimdi dönün bakalım köşe yazımın başına,

Dolar kuru, benzin zammı, açlık ve yoksulluk sınırı…

Cari açık, dış borç, iç borç…

Kredi kartı borçlusu, karşılıksız çek sayısı…

Kişi başına düşen milli gelir, falan filan.

*

Demem o ki,

İster matematik…

İster fizik…

Hangi kurallara göre hesaplarsanız hesaplayın,

Ayine si iştir kişinin lafa bakılmaz.

Yani sözden çok eylemin turnusol kâğıdı gibi,

Her şeyi açığa vurduğu günümüzde,

“Yapboz modeli” eğitim sistemimizin “kaderi” değildir.

O nedenle yine bir yanlış hesabı Bağdat’tan çevirmemek için,

Mahalleye dönüşü iyi hesap edin.

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.

YORUMLAR
DADAŞ REİS
DADAŞ REİS - 12 ay Önce

''YER YÜZÜNÜN ÖĞRETMENİ OLMAK İÇİN, GÖK YÜZÜZNÜN ÖĞRENCİSİ OLMAK LAZIM.
ALİYA İZZETBEGOVİÇ